Přejít k hlavnímu obsahu

Demografické informační centrum

  • O nás
  • Nabídka
  • Naši partneři
  • Projekty
    • 2017 - 2021
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008
    • 2007
    • 2006
  • Kontakty

Název: Průzkum účinnosti služby Mentor na výkon alternativních trestů u romských klientů Probační a mediační služby
Typ: analýza dokumentů, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum, statistická analýza dat (klientské databáze)
Zadavatel: RUBIKON Centrum
Realizace: říjen 2013-leden 2014

Hlavním cílem bylo zjistit účinnost služby Romský mentoring na výkon alternativních trestů a popsat a analyzovat a) hlavní překážky pro úspěšný výkon alternativních trestů, vč. definování rizik a potřeb; b) subjektivní hodnocení rizik a obav, které považují sami klienti za nejvíce ohrožující; c) překážky účinné spolupráce romských mentorů – Probační a mediační služby – klientů; a d) zmapovat silné a slabé stránky služby Romský mentoring.
V rámci terénního výzkumu bylo použito dotazníkové šetření, hloubkové rozhovory, focus-group.

 

Název: Kudy vede cesta - 4 studie proveditelnosti
Typ: analýza dokumentů, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum, statistická analýza dat
Zadavatel: MŠMT
Realizace: červenec 2013 - červen 2015

Projekt „Kudy vede cesta“ byl realizován společnostmi Tady a teď a Demografické informační centrum od 1. července 2013 do 30. června 2015. Do projektu se v průběhu dvou let zapojilo téměř 20 pracovníků obou organizací, v rámci dotazníkových šetření bylo osloveno téměř 1000 respondentů, proběhlo 120 rozhovorů s vedoucími pracovníky mateřských škol, přes 100 rozhovorů se zástupci samospráv. Do výzkumu byly dále zapojeny desítky dalších expertů z relevantních oblastí (OSPOD, sociální pedagogika, klinická psychologie, apod.). V rámci analytických prací bylo zpracováno velké množství statistických dat získaných z ČSÚ, MŠMT a ÚZIS.

Výsledkem jsou 4 rozsáhlé studie proveditelnosti, které se zaměřují jak na zmapování současné situace z různých perspektiv, tak jsou v nich rozpracovány varianty možných řešení tak, aby výsledkem byly reálně využitelné koncepty vedoucí k úspěšnějšímu zapojení sociálně znevýhodněných žáků do hlavního vzdělávacího proudu.

Studie 1: Zavedení povinného předškolního vzdělávání formou docházky do mateřské školky pro všechny
Studie 2: Zavedení zákonného nároku na místo ve školce pro všechny děti od 3 let
Studie 3: Povinná docházka do mateřské školy nařízena pouze indikovaným, znevýhodněným dětem
Studie 4: Role a uplatnění sociálního pedagoga na základních a středních školách